Sunday, December 25, 2016

KHS. -------AMANAT KHUSUS NS BUCK

                         MR.N.S BUCK ( KHS HEADMASTER 1923-1927) IN BAHASA KEBANGSAAN.


                   In response to a request by Ng Boon Hean,editor of the KAJANG HIGH SCHOOL MAGAZINE 22/1954,MR.NG SEOW BUCK at the end of a rather lengthy letter wrote:

                    I will now give you my message to the present students and staff of the School ,(1954- hanafiah lubis) not in English,but in Malay :
                    " Hanya sekali sahaja saya ada harapan hidup dalam dunia ini ; dengan sebab itu sebarang kebajikan yang dapat saya lakukan atau sebarang perasaan belas kasehan yang dapat saya tunjokkan kapada manusia,biar-lah saya lakukan sekarang ; jangan-lah saya tanggohkan atau chuaikan kerana takkan saya rasa hidup sekali lagi di-dunia ini, " ( what follows is Mr.Buck's rendition of the message in English ).


Italics and bold- mine
( hanafiah lubis ).

No comments:

Post a Comment